Noi informații cu privire la situația studenților Erasmus+ aflați în țara gazdă

0

În urma sesizărilor primite de la beneficiarii programului comunitar Erasmus+ al Comisiei Europene, care încă se află în țara gazdă, Alianța Națională a Organizațiilor Studențești din România (ANOSR) a luat legătura cu Ministerul Afacerilor Externe (MAE), în vederea soluționării cu celeritate a problemelor care survin din restricțiile de deplasare între statele afectate de răspândirea virusului SARS-CoV-2 (Coronavirus).

Astfel, reprezentanții MAE ne-au asigurat că, în colaborare cu Ministerul Educației și Cercetării (MEC) și Agenția Națională pentru Programe Comunitare în Domeniul Educației și Formării Profesionale (ANPCDEFP), care administrează programul Erasmus+ în România, s-au identificat studenții aflați în mobilități internaționale atât în „zonele roșii”, cât și în alte țări incluse în program. O parte dintre aceștia au fost deja repatriați în România, însă la momentul contactării, mulți studenți au optat să rămână în țara gazdă. Având în vedere, însă, evoluția rapidă a situației de criză, recomandările autorităților sunt următoarele:

  • Studenții/ grupurile de studenți sau coordonatorii acestora trebuie să contacteze misiunea diplomatică sau oficiul consular din statul de reședință pentru a fi luați în evidență și pentru clarificarea situației acestora pentru identificarea unor modalități de repatriere;
  • Aceștia își pot notifica prezența în statul de reședință fie direct la telefonul de urgență al misiunii diplomatice sau oficiului consular, fie prin intermediul Centrului de Contact și Suport al Cetățenilor Români din Străinătate (CCSCRS). Coordonatele de contact ale misiunilor diplomatice/ oficiilor consulare și ale CCSCRS se regăsesc aici: mae.ro/romanian-missions. De asemenea, studenții români pot apela și Call Center-ul dedicat al MAE, la numărul 0040.214.312.059, pentru comunicarea coordonatelor de contact și a situației în care se regăsesc;
  • Studenții/ coordonatorii grupurilor trebuie să cunoască și să furnizeze misiunii diplomatice date exacte cu privire la numărul persoanelor care solicită sprijin, locațiile în care aceștia se află, dacă dețin documente valabile de călătorie/ identitate, precum și orice alte informații care pot sprijini oficiul diplomatic în identificarea/ stabilirea unei posibilități de repatriere;
  • Ulterior, după contactarea misiunii diplomatice sau a oficiului consular cel mai apropiat și clarificarea situației studentului/ grupului de studenți, misiunile diplomatice/ oficiile consulare îi vor informa cu privire la posibilitățile de repatriere (aeriană sau terestră), în funcție de situația din statul de reședință și, eventual, din cele tranzitate.

 

Share.

Leave A Reply